# لطمیّه باسم: وفّه ابنچ للزهراء یم البنین/ ای مادرم وفا نمودم به حسین

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

لطمیّه باسم: وفّه ابنچ للزهراء یم البنین

نوحه به نام: ای مادرم وفا نمودم به حسین

و کانمّا أم البنین سلام اللّه علیها تری ولدها قمر العشیره فی عالم الرویا و تسئله عن وفائه فی کربلاء مع اخیه الحسین علیه السلام و اتی بالنداء.

بدرستی ام البنین (س) مادر ابو الفضل العبّاس قمر بنی هاشم در خواب رویاء می بیند حضرت عبّاس علیه السلام و او را از وفایش با امام حسین علیه السلام می پرسد و با این ندا آمد.

وفّه ابنچ للزهرا یم البنین

ام الاقمار....

بالطیف چن عبّاسها اتشوفه

بس هامته بالعمد مخسوفه

ابعینه السهم و امگطّعه اچفوفه

...

چنهه تساله و الدمع یجری

او نار الصبر وسط الگلب تسری

سولف علی امّک یا ابو فاضل

اشسویت بالطف یا بعد عمری

-----------

ای مادرم وفا نمودم به حسین

مادرِماهِ بنی هاشم .....

ام البنین در خواب فرزندش رو دید

زخمِ عمیقی در سرش جویید

تیر تو چشمش دو کفش ببرید

...

جویایِ حالش شد و اشکش ریخت

آتشِ صبرش تو دلش آویخت

قصّه بگو به مادرت عبّاس

در جنگِ عاشورا چه کس بگریخت

---------

گلها عبّاس....

یم البنین استمعی هالبشره

ابنچ الشاطی اتملّکه ابکبره

بس گبل اخیّه ما شرب گطره

...

بیچ احلفت عالمای یا عینی

ما اشربه لو ما یشرب احسینی

امن اچفوفی لزمن گبل اخوی المای

فوگ النهر گطّعت چفینی

---------

عبّاس گفت.....

مادر دلم خبر خوشی آورد

ساحلِ علگمی تصرّف کرد

آب گوارا بی برادر درد

...

نمی خورم به چشم قسم خوردم

و بی حسین نوشیدنش سختم

وقتی دو کفّم آب رفت آنروز

رو موج آب دو کفِ من کندم

-------

عندچ اخبار......

لیش السهم هالنابت ابعینی

ما ردت اشوف الوحده احسینی

واللّه کسر گلبی و عله اونینی

...

یا یمّه ریتچ لو تشوفینه

من شافنی او کض ظهره بیمینه

ذاب الگلب من های الحچایه

محد لخیّک خاطر ایعینه

-----

خبر داری؟....

چراش  می دانی تیر به چشمم خورد؟

تنهایی حسین دلم را برد

دلم شکسته ناله ام آورد

...

می بینی خسته ولی بی تردید

وقتی من و دید کمر تابید

ذوب شدم از شرمِ دیدارش

تنهایی بین دشمنان جنگید

-----

یم العبّاس.....

من عالنهر طاح ابنچ الکافل

حرمه اجتّه و ابدمع هامل

و اتنادی یبنی یا ابو فاضل

...

گلتلها یعنی های انتی ام البنین؟

گالتلی انا فاطمه ام الحسین

لیش اعلی راسچ لاطمه مو عالصدر؟

مکسور صدری ابعصرته ذاک اللعین

------

نزدیکِ عبّاس....

ضامنِ زینب حافظِ پیمان

کنارِ رود آمد زنی گریان

صدا نموده ای ابو فاضل

...

گفتمش تو ام البنینی نازنین

گفت من فاطمه مادری حسین

چرا بر سر می زنی چرا  ناله می کنی

چون سینه هایم له نموده آن لعین

------

متن العربی للشاعر الشیخ حسن عبیداوی جمادی الثانی 1441

متن الترجمه باللغه الفارسیه للشاعر جاسم ثعلبی (الحسّانی)

02/06/1399

 

 





:: برچسب‌ها:
# لطمیّه باسم: وفّه ابنچ للزهراء یم البنین/ای مادرم وفا نمودم به حسین ,
:: بازدید از این مطلب : 4454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : شنبه 1 شهريور 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی