#دوبیتی نیایش

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 

 

تو   دیوانه  و  من    دیوانه    یارم

 

تو رعد و برق و من باران  می بارم

 

بکش  بشکن  ،   نزن  تیر  خلاصم

 

به  درد  و  غم  و  قصّه   سازگارم

 

...

 

خدایا  رازِ  دل دارم  ،  به هر کس  من  نمی گویم

 

که گفتارش چنان سنگین ، خجالت می  کشد رویم

 

مرا  دریاب  ای  خالق ، کمک  کن  تا ابد مدیون

 

صفایِ   عقل  می خواهم ، تکبّر    را     نمی جویم

 

...

 

برایِ    درد   درمانی     خدایا    آرزو  کردم

 

به زخمم مرهمی سر کن ، جهانم زیر و رو کردم

 

ندیدم همدمی بیدار ، به جز یک  عابدی غمخوار

 

به  صد  ناله  و صد  زاری ، پیامم روبرو کردم

 

...

 

تنم  می لرزد  از  سرما ، به  خود  یاری  دلم بستم

 

صفا  در آسمان دیدم ، و من روی زمین مستم

 

خدا  یارم  به  ایمانم ، نه  خودخواهی  نه گمراهی

 

ولی در وصلِ خویشان را ، به سازم معتقد هستم

 

...

 

از  آن  تیرِ  خلاصِ  تو  دلم صد پاره گردیده

 

طبیبم  بخیه ها  کنده ، و  علّت  را   نپرسیده

 

درونم  آز ها  فریاد ، تو  قلبم  آتش  افکنده

 

خیانت ها چو  می دیدم ، تنم از قلّه غلطیده

 

...

 

دلم  شور   می زند  امشب ، کنارِ  ساحلِ    دریا

 

زعمری  که  تلف   کردم ، بدور  از  دلبری   زیبا

 

به  روی  موج  غلطیدم ، و  عزّت  را    نجوییدم

 

نه غمخواری؟ نه دلداری؟، کنارم چون شبح پیدا

 

...

 

تو می بینی دلم تنگ است ، چرا می نالی از دردت

 

درونم  آتشی  سوزان ، چرا  می بالی   چون سردت

 

اگر  دیوانه  وارِ  من ، اگر  با   من   شدی   همدم

 

به  پاسِ  عاشقی  بودن ، چرا  می نازی دل سنگت

 

...

 

جاسم ثعلبی (حسّانی) 14/10/1399

 





:: برچسب‌ها:
#دوبیتی نیایش ,
:: بازدید از این مطلب : 1100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : پنج شنبه 11 دی 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی